söndag 1 februari 2015

Klassiker av Kajsa

                 Robinsson Crusoe 


                 Robinsson Crusoe 

I denna recensionen ska jag redovisa Robinsson Crusoe som är skriven av Daniel Defoe.

Författare

Daniel är född år 1660 i Cripplegate som ligger i England, han dog den 24 april år 1731. Han är en brittisk författare och joddade även som journalist. När han hade gått i konkurs med det han jobbade innan så började han skriva. Han bytte även namn till Defoe men han hette egentligen Foe. År 1719-22 gav Daniel Defoe ut Robinsson Crusoe. 

Handlingen
Robinsson Crusoe är en av värdens mest lästa böcker. Den handlare om Robinsson som är en pojke i England. Han vill gärna åka ut till hafs och en dag får han chansen. Under resan så ser dem ett skepp med pirater på, sen ska han försöka överleva på en ö som han kom till när han hade simmat in i land och det var bara han som kom undan.

Tema 
Robinsson Crusoe har temat överlevnad för han ska ju överleva själv på en öde ö.


Om boken
Det bästa med boken var att den var så spännande och att ibland fick man läsa mellan raderna. När jag hade läst klart boken så hade jag lärt mig lite mer om överlevnad, efterson han skulle överleva utan någon annan.

Jag skulle rekommendera denna boken för att jag gillar böcker som är äventyr i för att dem är så spännande och är roliga att lästa och man vill bara fortsätta att läsa, ett exempel på att den är spännande är att han ska försöka överleva själv utan någon annan.

Om jag skulle sätta poäng på boken så skulle det bli 5/5.


Källor
Dem källorna jag har använt mig av är:
 http://www.alex.se/
http://www.wikipedia.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar